Skånetrafiken åt helvete!

Också ännu en gång, dessa jävla busschaffisar!
Igår skulle jag (som alltid) ta en buss till knutan och säger mina 3 magiska ord. Chaffisen tryckte in ngt fel så att jag fick en helt annan hållplats, gör om det, så får han inte till det sen rycker han kortet från min hand (då började jag bli väldigt nervös, en buschaffis med mitt resekort på 400:-, inte trovärdigt). Sitter och fumlar med han trycker en massa, sätter fram jojo kortet farmför automat och gör om, håller på i ca 5min. Kände bara jaha, undra hur mkt pengar han tagit nu. Så gick till skånetrafiken idag för att kolla upp vad han egentligen gjorde och det visar sig att han drog 58 kronor för mkt den jäveln! För en biljett som kostar 10.40, fick ju tillbaka mina pengar. Men snacka om att man hade kunnat slå den chaffisen om han stått bredvid mig. Inte det att han fumlar och gör fel, alla männiaskor kan fela, men att han inte säger ngt! Idiot!

Har inte gjort allt för mkt annars idag, fick min data tillbaka, allt nytt, riktigt skönt :)  Hela datan ser mkt fräschare ut :) Var längesen ag pratade med Billy så ringde även han och pratade lite, alltid lika underhållande! Saknar Billy, synd att man glidit ifrån varandra men han är precis som Nima, man hittar tillbaka till varandra direkt! Och Billy är ngn jag absolut inte vill förlora då han är en av dem personerna som faktisk betytt mest i mitt liv. Med honom kan jag prata om allt med och alltid finna tröst, ja, han är en avlägsen bästa vän :) Vi hade en väldigt underhållande konversation om Bulle Med Bulle. Skrattade så att tårarna sprutade när jag skulle förklara denna typiska delikatess för Helsingborgare! Han har aldrig hört det innan samt "krydda" som "sluta krydda/krydda inte/KryddarN" så även där blev det mkt skratt!  :) För er som inte vet är bulle med bulle en vanlig fransbulle med en negerbulle i, mums! Jag brukar alltid ha 2negerbullar dvs "en bulle med bulle med en extra negerbulle", ja, jag lyckades få in ordet bulle 3ggr i 1 mening ;) Så här beskriver City Helsingborg det:
"Bulle med bulle – skånsk delikatess. Ta en bulle, det vill säga en fralla, och dela den. Ta en chokladboll och lägg den i mitten. Tryck ihop och ät." Väldigt enkelt och gott, åt på alla mina utflykter som liten ;D

Hittade detta lilla roliga klipp ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0