That's just life

Here it goes again!

Igår dödades 36 st och resten (runt 10-20) släpptes fria. Jag vet inte ilket som är värst se hela sin familj bli dödad och sen själv komma undan eller själv bli dödad? Delfiner är (kommer inte på ordet, crap) självkännare, självbekännare? nä, jag beskriver istället. Delfiner vet vad som händer runt om dem, om en av dras familjmedlemmar blir dödade vet dem om det precis som vi människor. Det som fastnade mest i mitt och Eloras huvud va denna lilla bebisen (inte ens en meter lång) kom ifrån flocken och va vid kusten och letade efter sin mamma (som blev slaktad) det va svårt att hålla tårarna borta när man tänker på denna lilla bebisen, helt själv i det stora blå. Fan vad jag hatar mänskligheten, jävla idiotiska art man tillhör, kan fan inte skämmas mer...

På kvällen gick vi och åt på ett riktigt bra ställe, så jäkla god mat :D det enda jag inte gillade, ja, snarare höll på att spy av det, var tofusoppan, hell no! va som en soppa med massa fettklumpar, haha. Nä tofu kommer jag inte hålla mig till. Varit vegeterian nu i 1vecka :O jisses, haha, men det går bra, min granne ska så lära mig allt sen när jag kommer hem. Hon gör den bästa vegetariska maten ever!

Idag kom slaktarna in tomhänta, så ist började vi trakaserra dem lite. Reportern som jag ville knuffa ned från klippan, ja, vi fick henne att gråta, ja, jag hade en liten del i det, men jag va så arg så jag bryr mig inte, hon kan gott stå där och gråta och skämmas över sig själv och hennes jävla regering i detta landet your bitch!

Nä nu ska jag grabba nicole och handla snacks till filmen ikväll med alla - The lost boys, haha, sen blir det the cove senare ikväll.


Kommentarer
Postat av: :)

Hittade din blogg, roligt det du gör!

Men kan du inte gå in på lite mer varför så många delfiner blir dödade och så?

2010-12-06 @ 13:56:58
Postat av: Joanne

i used the translater to read your blog,so very sad on baby,i just wanted to cry to,thank you for being there and being a Guardian, and sharing your story.Oh and I guess they forgot to tell you don't eat the tofu..lol sorry i had to add that.

far~fast~deep

2010-12-07 @ 02:04:14
Postat av: Kapten krok

Självbevarelsedrift . Du behöver inte tacka.

Det du gör är awesome. Många brinner för

Sin sak, gnäller men gör ingenting åt det, men

Du går steget längre, det är beundransvärt.

Ciao

2010-12-07 @ 10:30:57
URL: http://String-Emil.de
Postat av: Laks

Usch va hemskt :/



Tofu är ju jättegott! :P

2011-09-04 @ 22:38:55
URL: http://laks.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0