Min apa är min bebis

Såg en dokumentär igår kväll om människor i USA köper apor och har dem som sina bebisar.
Altså, fanvad arg man blir när man ser sånt. Snacka om ett inkompetent land där vilken jävel som helst får ha allt från apor till lejon.

Dessa människor köper en apa av valfri art för cirka 45 000 kr av en s.k "apuppfödare". Där apungen tas ifrån sin mamma vid 10 dagar. 10 DAGAR! Apungar brukar stanna hos modern runt 1 år beroende på art i det vilda. Helt absurt. Man fick se en scen när ett ungt par hämtade sin unge oc tog med den ut för att kolla på mamman.  Jag trodde jag skle smälla av. Hos denna apuppfödare liknade det mer som hunduppfödnig i Italien där hundarna står i små gallerburar staplade på varandra i nästan hela sitt liv. I detta fallet bevarades 3 stycken apor i en liten trång bur. Buren såg ut att vara dubbelt så stor på höjden och bredden som buren till mina råttor dvs ungefär 2 m hög, 1 m bredd. Ingen inredning alls, för jävla dåligt och maman som sträckte sig efter ungen och där sår paret och uppfödaren och skrattar. IDIOTER. 



J
ag har alltid sagt atnär jag flyttar till USA eller Australien ska jag skaffa mig én liten apa. Men då hade jag ju tänkt ett eget hus där apan får ett rum inrett som sin egen miljö och tillgång till en stor utomhusbur som är några meter lång. Enligt mig kan man ha en apa men håll inte på att förmänskliga den till ngt den inte är och inte är skapt till att vara.  Dessa människor har ju ingen som helst kunskap om apor och börjar med att tvinga dem i blöjor, kläder, godis, munkar osv. Tar med apan ut i affären och shoppar kläder och leksaker. Nej, helt sjukt, fy fan vad man önskar att USA kunde skärpa sig när det gäller sin djurhållning, är verkligen illa att vem som helst får skaffa sig dessa djur.  

http://kanal5.se/web/guest/program?p_p_lifecycle=0&p_p_id=K5AV_INSTANCE_sB6l&_K5AV_INSTANCE_sB6l_struts_action=%2Fk5journal%2Fav&_K5AV_INSTANCE_sB6l_articleId=3235985&_K5AV_INSTANCE_sB6l_groupId=1097&_K5AV_INSTANCE_sB6l_version=1.0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0