En låt som berör

Innan jag börjar prata om rubrikens innehåll så ska jag berätta lite allmänt om vad jag hittat på :)

Har inte haft så mkt tid för upddatering sen lördes pga av skola och brist på fritid.

Söndag: dagen startade med att åka buss 9.15 från olympia med raggelines buss, jäkla tifobuss hann före oss men vi kom näst först upp till Göteborg av 4-5 bussar. Hahaha, vi lurade tifo att vi hade blivit stannade för snatteri på rastplatsen xD sen väl framme var det bara att köpa sin öl gå upp och mingla med alla andra HIFsupportrar. Första halvlek stod det 2-0 till gbg men efter bra kämpande av Makondele och Skulason kunde vi kvittera till 2-2 i andra halvlek. Hahaha, på vägen hem tror jag att jag & Chrille tog rekord i de mest onödiga smsen någonsin, vi sitter precis bredvid ben mot ben, haha, och skickar sms till varandra x) Sen blev motorn för varm så vi fick stanna och hälla i vatten osv innan vi kunde köra vidare men väl hemma igen var det skönt att lägga sig i sängen och njuta av denna underbara låt som berör.

Måndag: Har haft lite matteproblem haha, men det löser sig nog snart :) Idag fikade jag med Malin & Emelie efter skolan, pratade lite om allt möjligt och Emelie har äntligen köpt sin skinjacka för 2000:-  ^^ Sen shoppade vi lite innan vi åkte hemåt.

Tisdag: Labbade idag i skolan, trevligt trevligt. fått en ny kompis oxo i skolan som jag umgås med, Eddi. Vi har kemi & fysik ihop och väldigt trevligt att ha ngn att prata med :) Efter skolan blev det hem till 6 och sen in till stan igen. Tobias hade match så kollade på den och pluggade kemi. Sen följde han med mig hem och sov över här, mysmys :)

Men nu kommer vi till rubriken. Låten heter På gator röda och blå av Björns band. En hyllningslåt till Helsingborg som stad och vårt underbara fotbollslag. Jag hade inte kunnat beskriva bättre hur jag känner för Helsingborg och är en låt jag faktisk sitter med gåshud och tårögd.

http://www.youtube.com/watch?v=Kt908e8q-4o

Björns band - På gator röda & blå


Där är stigen du trampade upp
Somrarna för längesen
Där är kullen stans största topp
Där nedanför står din bästa vän


Där är ståplats där du stod med din pappa
Där är din första fotboll som du aldrig skulle tappa
Där är grusplanen där allting rullade snett
Det här är den vackraste staden du sett


Kom så sprayar vi stan röd och blå
Hoppa upp på min cykel som när vi var små
Det är kärlek ikväll syster och bror
Det är bultande hjärtan och slitna skor
Och när strålkastaren slocknar ska vi gå gå gå
På gator röda och blå


Där är skolgården du släpade dig över
Där du duckade för hårda ord
Den röda tröjan är allt du behöver
Du somnade med den på ditt nattduksbord

Varje match varje mål varje seger
Är ström i ditt hjärta och du känner att du lever

Allt i balans så rakt och rätt
Det här är den vackraste fotbollsplan du sett


Kom så sprayar vi stan röd och blå
Hoppa upp på min cykel som när vi var små
Det är kärlek ikväll syster och bror
Det är bultande hjärtan och slitna skor
Och när strålkastaren slocknar ska vi gå gå gå
På gator röda och blå

Låt det rulla ifrån Söder upp till Norrebro
Låt det eka ut till stadsbussarnas slutstation
Jag viskar det i örat på min sovande son
glöm aldrig bort var du kommer ifrån
Glöm aldrig bort all glädje och all sorg
Glöm aldrig rött och blått och Helsingborg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0