Framtiden

Jag är sån människa som alltid har planerat hela sin framtid. Jag är en planerare och det är inget jag tänker på utan utför det automatiskt. Sen jag var runt 5-6 år har jag alltid vetat vad jag vill göra, jobba med delfiner & valar och bo på ett varmt ställe. Sen dess har jag helt enkelt arbetat mig framåt mot det målet och när jag gick i högstadiet visste jag det, marinbiolog. Innan har det varit väldigt mkt delfinskötare/tränare men pågrund av vissa orsaker och faktorer har jag ändrat åsikt och är emot delfinarie och vill jobba emot dem och med vilda delfner.

Nu, snart 19 år :P och efter 3 gymnasieår som djurskötare börjar jag äntligen komma nånvart. Jag vet att jag borde gå NV men jag ville inte begränsa mig så pass mkt utan ha en mer djurinriktad linje. Dem naturvetenskapliga ämnena som fattas som inte ingår i min linje ska nu läsas in under 1 år på komvux. Iiiii, panik typ, hårt arbete men det ska fan gå och om 1 vecka börjar det - Helvetesåret.

Efter komvux blir det lite jobb, spara ihop pengar, åka som volontär med delfinforskning, ta dykcertifikat och kanske au-pair under en tid (så fall australien för att se om det är rätt ställe). Därefter blir det högskola, men jippi ^^ förhoppningsvis blir det marinbiologi på University of western australia. Om inte det finns det massa andra skolor på hawaii, i norge, göteborg osv :)

Ja det är min framtid i stora drag så som den är planerad hitills, väldigt ytligt.

Dagen
Idag har det blivit stranden med mamma, lite bränd i ansiktet :P sen blev det lite träning, magpass innan middagen. Vid 6-tiden gick jag & mamma och simmade lite mixat med vattengympa. Gud min kropp, haha, men så härligt :D När jag var hemma igen skickade Pia (grannen) ett sms om jag ville ha efterrätt så knatrade in till dem där Petra & Classe oxo befann sig. Det blev fruktsallad med nötter & havre :D asgott ;) sen skulle dem kolla på Pajas & Jacko så släppte ut dem  trädgården så dem fick busa lite :) Har varit lite duktig genom att packa ytterligare 2 lådor med saker :P nu ska jag snart sova så fort jag fått in Tequila och kissat Pajas :) godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0