En händelserik eftermiddag

Dagen började med ett telefonsamtal från grannen vars barn har hittat en mus - vildmus som inte verkade helt ok. Så jag gick ut och tog in den i två banankartonger som jag byggt ihop till min hamster(använder endå inte dem eftersom hamstern springer lös i mitt rum). Chockad och rädd som den lilla vännen säkert var och deras instinkt är att låtsas vara död när rovdjur tar dem rörde den sig ytterst lite under 1 h. Sen började den springa runt i utrymmet, upp i matskålen, ned i vattenskålen, in i hängmattan & toarullar. Förmodligen väldigt stressad men eftersom svansen som var skadad inte verkade påverka (vilket det kan göra eftersom svansen är en förlängning av ryggraden) musen så släppte vi ut den i trädgården. Efter lite studerande och hoppande/springande på plattorna, rabatterna & gräset såg vi att allt inte stämmde, förmodligen skada på ögat så vi tog in musen till grannen så fick han avliva den. Tråkigt, men sån är naturens gång med predator. Sen var dt bara att slänga och sprita lite saker för att minska risken för smittsamma sjukdomar ^^

Senare på dagen blev det en tur till stan med Angei & Sandy, massa mys, trevligt, skratt och fika på mezo :) haha, kommentaren från Sandy när hon ser en kille runt 20-21 i wannabebrat kläder, lätt bäst. "Kolla neandertalaren" och jag fattade inget, jag bara "huh, vadå neandertalare han ser inte ut som ngn neandertalare" och Sandy "ja, jag vet inte vad det är, hört mamma säga det bara" haha, jag dog, sen fick jag förklara vad neandertalare är och att den killen förmodligen var mer lik en tidigare utvecklad homo sapiens ;) lilla Sandy, man kan bara älska :D

När vi väl kom hem blev det en snabbis hem innan jag drog till Sandys föräldrars hus (Sandy passar) och kollade tv där resten av kvällen med Sandy, Angeii & dem 2 monstren ^^

Musen


Jacko klarar inte av datalivet ;) klenis :P


Pajas, killerdog nr.1 ;)

Såg dessa på Zebra när vi var i stan, JAG VILL HA! gråa uggs, Yumi ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0